Nyheder - Forskning - Videnskab – Københavns Universitet

UDDANNELSESKVALITET 27/2 2015

God feedback skal frem i lyset

Studievalg 26/2 2015

Tusinder af unge smager på universitetslivet

Tema: KU selveje

Presseservice

KU på Facebook

Universitetspolitik

• God feedback skal frem i lyset

27.02.2015

Studerende efterlyser mere feedback på studiet. Københavns Universitet griber bolden og vil udbrede gode feedback-former på hele universitetet. »

• Tusinder af unge smager på universitetslivet

26.02.2015

Kommende studerende og andre interesserede griber netop nu muligheden for at prøvesmage drømmestudiet på Københavns Universitet. 83 bacheloruddannelser byder inden for i varmen til Åbent Hus 25.- 27. februar og 5. marts. »

Se alle

Forskning og nyt fra fakulteterne

• Carlsbergfondet finansierer Center for Information og Boblestudier

02.03.2015

Carlsbergfondet har netop bevilget professor Vincent F. Hendricks 14,4 millioner kroner til et Center for Information og Boblestudier (CIBS) ved Københavns Universitet. »

• Astronomer finder støv i det tidlige univers

02.03.2015

De tidligste galakser havde intet støv, kun gasser. Nu har et internationalt team af astronomer, ledet af forskere fra NBI fundet en støvfyldt galakse fra det meget tidlige univers. Opdagelsen viser, at galakser meget hurtigt blev beriget med »

• God feedback skal frem i lyset

27.02.2015

• Biofysiker får Eliteforsk-prisen2015

26.02.2015

Professor i biofysik Lene Oddershede fra Niels Bohr Institutet på SCIENCE,  Københavns Universitet, får i dag torsdag  Danmarks største, offentlige forskerpris, EliteForsk-prisen. Lene Oddershede har særligt fokus på forskning i grænsefladen mellem fysik, biologi og medicin. »

Se alle

#selveje på Twitter