24. juni 2021

Københavns Universitet får innovationscenterchef

Innovation

Marius Sylvestersen bliver Københavns Universitets første innovationscenterchef med ansvar for et nyoprettet, fælles innovationscenter.

Marius Sylvestersen

Marius Sylvestersen kommer fra en stilling som chef for Copenhagen Solutions Lab i Københavns Kommune og har stor indsigt i digital omstilling og grøn udvikling samt etablering af offentlig-private partnerskaber.

Stort potentiale i innovationsøkosystem

Marius Sylvestersen tiltræder stillingen som innovationscenterchef 9. august og skal stå i spidsen for et nyt, fælles innovationscenter, som er under etablering på Københavns Universitet. Innovationscenteret skal hjælpe med at omsætte viden hos forskere og studerende til ny innovation og nye vækstvirksomheder. Der udspringer allerede godt 300 virksomheder årligt fra Københavns Universitet, men der er fortsat et stort potentiale i at videreudvikle et innovationsøkosystem, der også skaber interesse i en international sammenhæng.

- Vi er meget glade for at få Marius med om bord. Han har den helt rigtige profil i forhold til at samle og styrke KU's innovationsaktiviteter med særlig fokus på de studerendes idérige iværksætteri, udtaler David Dreyer Lassen, prorektor for forskning på Københavns Universitet.

Mere information om KU's kommende innovationscenter

kan fås hos vicedirektør Kim Brinckmann, Forskning & Innovation, kim.brinckmann@adm.ku.dk.