31. januar 2022

Dekan fortsætter ved roret

Forlængelse

Et enigt ansættelsesudvalg med rektor Henrik C. Wegener spidsen har besluttet at genansætte Jacob Graff Nielsen i stillingen som dekan for Det Juridiske Fakultet på Københavns Universitet.

Dekan Jacob Graff Nielsen
Jacob Graff Nielsen har været dekan på Det Juridiske Fakultet siden 2014. Klik på billedet for at hente det i høj opløsning. Foto: Lizette Kabré

Siden 2014 har Jacob Graff Nielsen været dekan på Det Juridiske Fakultet. Det er således en rutineret og velkendt skikkelse, der fortsat indtager dekankontoret på Det Juridiske Fakultet de kommende år.

- Det Juridiske Fakultet er i en meget positiv udvikling både uddannelses- og forskningsmæssigt. Det er jeg utroligt glad for og stolt over fortsat at være en del af. Jeg har mange idéer til yderligere styrkelse af fakultetet – nationalt og internationalt – og dem glæder jeg mig til at arbejde på sammen med medarbejdere og studerende. Så det er med glæde, stolthed og en stor arbejdsiver, at jeg også fremover vil være dekan for Det Juridiske Fakultet på KU, forklarer Jacob Graff Nielsen.

Sammenfaldet mellem genansættelsen og genåbningen af landet og universiteterne efter nogle særdeles udfordrende år med COVID-19 glæder dekanen.

- Det betyder, at jeg snart igen kan have min faste gang på Søndre Campus og møde kollegaer og studerende, uden det er bag en skærm i Zoom eller Teams. Vi kommer til at arbejde med trivslen, og det vigtige arbejde ser jeg frem til, siger Jacob Graff Nielsen.

I genansættelsen af Jacob Graff Nielsen, bliver hans bidrag til og konstante fokus på udvikling af både studie- og forskningsmiljø også fremhævet. Ikke mindst under de svære kår, som har været gældende særligt de seneste to år med en global pandemi.

- Jacob er en dygtig leder, som har vist, at han kan udvikle et af de ældste fakulteter på KU – også når udfordringerne er store. På den måde er han med til at udvikle – ikke bare Jura, men hele Københavns Universitet. Derfor glæder det mig, at han har valgt at takke ja til genansættelsen, og jeg ser frem til det videre samarbejde, fortæller formanden for ansættelsesudvalget, rektor Henrik C. Wegener.