9. oktober 2024

Efterårsferieoplevelser på universitetets museer

Efterårsferie

Københavns Universitets museer og attraktioner har en masse tilbud for hele familien i efterårsferien.

Statens Naturhistoriske Museum

Universitetets naturhistoriske museum i Botanisk Have inviterer store og små til at udforske kranier og tænder i det naturhistoriske værksted. Du kan også deltage i en quiz og vinde præmier.

På guidede ture i udstillingen 'Vilde vidunderlige verden' for både børn og voksne fortæller museets rundvisere gode historier og viser spændende genstande frem.

Udenfor i Botanisk Have kan du nyde løvets smukke røde og gule nuancer, mens du luner dig på en kop varm kakao fra kaffevognen. Du kan også tage et smut til troperne i Palmehuset eller opleve de levende sommerfugles forunderlige forvandling i Sommerfuglehuset.

Efterårsferien er samtidig ved at være sidste chance for at opleve Marie Lunds kunstinstallation 'bldngs', der hænger i Palmehuset frem til 3. november.

Se efterårsferieprogrammet på Statens Naturhistoriske Museum

Medicinsk Museion

Universitetets medicinskhistoriske museum i Bredgade byder på supermad og (u)lækre farver. Broccoli, der smager af vingummi, eller ketchup, som ikke pletter på tøjet. Du kan opfinde din helt egen supermadvare, udstyret med farveblyanter og fri fantasi.

Se efterårsferieprogrammet på Medicinsk Museion

Øresundsakvariet

Universitetets hyggelige akvarium i Helsingør sørger for sjove og spændende aktiviteter i efterårsferien. Du kan røre ved levende havdyr og være med til at fodre dem, besøge vandlaboratoriet, tage en øresundsquiz og se spændende billeder og videooptagelser af dyrelivet i Øresund.

Du også tage med på marsvine- og sælsafari på Øresund eller høre et spændende foredrag, når akvariet torsdag aften holder aftenåbent.

Se efterårsferieprogrammet på Øresundsakvariet

Bogsalen i Universitetsbiblioteket i Fiolstræde

Universitetsbiblioteket i Fiolstræde

I den gamle biblioteksbygning i Fiolstræde kan du mærke magien i den smukke bogsal og se plancher om universitetets historie, forskning og store personligheder. Du kan også besøge butikken og få en rundvisning i den historiske universitetsfirkant.

Læs mere på Universitetsbibliotekets hjemmeside

Gå en tur i universitetets haver

Du kan også gå en tur og nyde efterårsfarverne i Landbohøjskolens Have på Frederiksberg, Arboretet i Hørsholm eller Botanisk Have midt i København.

Se oversigten over alle Københavns Universitets museer og attraktioner