Lyd fra NorS

Om podcasten

Podcasten 'Lyd fra NorS: Nordiske studier og sprogvidenskab' er produceret af Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.

Kontakt: nors@hum.ku.dk

Lyd fra NorS: Nordiske studier og sprogvidenskab

En podcastserie med optagelser fra Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab.

I serien behandles emner inden for nordisk sproglig kulturarv fra oldtiden til i dag samt nyere, sociolingvistiske og teknologiske tilgange til sprog.

Optagelserne præsenterer nyeste forskning inden for felter som sproghistorie, litteraturstudier, medieforskning, sprogpsykologi, kognitionsforskning, sociolingvistik, dialektforskning, sted- og personnavneforskning, runologi, håndskriftstudier, neurolingvistik, audiologopædi, sprogteknologi, sprogforandring og data science."